OT: Thunderbird

Martin Polehla polous@katka.biz
Pátek Leden 11 13:06:55 CET 2008

Rozhodne IMAP je cesta. Precijen, myslim, ze je lepsi mit postu
pristupnou z celeho sveta nez z LAN - zvlast kdyz ma clovek notebook.
Pokud mate vic schanek a vsechny umi imap, neni problem mit v thbirdu 4
ucty nebo presmerovat si ucty na jeden (napr. gmail), ktery imap umi a
kapacita je dostacujci.

Dalsi uz komplikovanejsi moznosti by bylo, udelat si na lokalnim
pocitaci postovni server s imap pristupem. A na nej se pripojovat, jak z
lokalniho pocitace tak ze vzdaleneho na LAN.

Jednoduche, ale neprakticke (vzhledem k duplicite zprav), je stahovat
zpravy ze serveru klasickym POP3, ale nemazat je.

Nekdo uz navrhoval VNC, na lokalni siti, pokud mate windows, bych spis
navrhnul terminal services (vzdalenou plochu) - vyhodou je, ze ziskate
pristup nejen k poste na pevnem pocitaci. ale je tam i bezpecnostni riziko.

Osobne pouzivam imap v kombinaci s  ukladanim zprav pomoci filtru do
lokalnich slozek v thbirdu. To co chci pristupne odkudkoliv (pracovni
veci, skolni veci.. ) nechavam na IMAP server, ostatni (napr tuto
konferu) presouvam automaticky pomoci filtru na lokalni uloziste -
nepredpokladam, ze bych nekdy akutne potreboval cist ve skole ci na
dovolene ruzne konference.

p0l0us