OT: porad Detektor - CT

gatilo gatilo@centrum.cz
Sobota Leden 12 16:21:51 CET 2008

 12.1.2008, 16:09:39

 Hertzovy pokusy byly popsany v nejakem starem AR, jako zdroj i
 detektor pouzival rezonancni obvod s jiskristem. Pred elektronkami
 se  toho uzivalo jako tzv. jiskrovy telegraf.
 Herz to jeste doplnil valcovou parabolou jako reflektor. Rozmer neco
 vic nez 1m, takze frekvence musela byt dost vyse nez 100 MHz.
  Tesluv tr. je vlastne totez, jen je tam navic to druhe vinuti. Jinak
 je to celkem pekna, a u velkych kluku i dost popularni hracka.
 Zkuste zadat do googlu "tesla coil" a uvidite co vsechno na vas
 vybehne.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz