Levne step-down zdroje?

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pátek Leden 11 16:59:41 CET 2008

k.novo napsal(a):

>Tak nejak prichazim na chut tomu, ze skoro v kazdem cinskem elektro bastlu je zdroj resen jako step-down, clovek nemusi premyslet o tom jaky adapter pouzije, energeticka ucinnost je vyssi.
>
>Kdyz se  divam na ceny IC pro stavbu step-down menicu 12-24V / 3.3 - 5V v CR me nadseni zahy polevi a pokorne se vracim k 78xx ci v lepsim pripade LM317.
>
>Neumim hledat nebo je smutnym faktem, ze LM 2675

Prave tyhle svaby kucham z hotovych zarizeni - vyjde to mnohem levneji.
Loni v Holicích nekdo prodával celé desky s  LM2675 za 8 kč/kus.
Byl to nějaký napaječ k mobilnímu telefonu do auta. Celé hotové na
desce, jen si případně pohrát s napětím... ( děliči )

> ci LM 2675 stoji skoro stejne jako cely bastl z Ciny, o dostupnosti levnych SMD civek pro tyto IC ani nemluve?

Co se tyce civek, kvalitní  lze je zízkat  třeba z  PC základních desek.
Jen je třeba měřit, případně upravit ( odmotat)  Já sám osobně nic
nevyhodím, pokud něco pak sháním , jdu "hrobařit" na tyhle a mnohé jiné
desky kterých mám za léta sběru hodně ....