LINUX server

Pavel Krafčík hw@pjk.cz
Pátek Leden 11 08:23:06 CET 2008

Dobrý den,

Taky mi připadá Centos jako nejlepší volba, pokud to má být free. U
několika přispěvatelů jsem vypozoroval dost frikulínský přístup k věci.
Server je pracovní nástroj, obdoba traktoru, nebo náklaďáku, který není
třeba kontinuálně tunit a činit ho lepším, more cool, modřejším,...
Server má sloužit a člověk o něm nemá vědět. Proto je nejlepší hodně
konzervativní distribuce, jako je Redhat, Centos nebo Debian stable a to
bez X, i když, to podle vkusu jednotlivý soudruhů.

Co se týká upgradů a údržby, tak Centos to slibuje na hodně let, ale na
druhou stranu, pokud to funguje, tak na to nesahat (to je léty osvěčená
moudrost a platí i v IT). Podnikový server bývá většinou v bezpečné zóně
a tak to ani není moc třeba. Upgradů pro Centos je minimum a jsou
opravdu odladěné. Oproti Fedoře, která se vyvíjí dost živelně, je
upgradů asi 10% a není je třeba zase hned upgradovat dalším upgradem...

Pavel Krafčík