OT: Re: LINUX server

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Čtvrtek Leden 10 22:48:20 CET 2008

Petr Zahradnik napsal(a):
> Puvodni zprava ze dne 10.1.2008 od HW CNCnet.info:

> No to uz je asi hodne prehnane. Souborova MySQL je prdlacka proti
> libovolnem SQL Serveru.

No on ten server nedela jen ten souborovy system - u SQLka je dulezite i
spousta veci kolem - tedy i support plus dalsi nastroje - ostatne na to
narazis niz - ja k tomu jen neco dodam. Takze myslel jsem to v globalu o
tom mineni.

> [...]
> zastoupenim (dokonce jsem se tam trosku znal s jednim product
> managerem, ktery do Sybase presel od distributora) a ten tvrdil, ze
> jo, ze to funguje. Tak jsem vyhodil asi 6 litru jen tak do kose. Potom
> jsem zase chtel prolicencovat nejake standalone klienty a nebyl jsem
> si jisty, jak to presne licencovat i s tim jejich managerem nebo
> spravcem nebo jak to nazvat. Tak jsem to zase konzultoval s tim
> zastoupenim a chlapik povida: "Tak to nereste a zatim to pouzivejte na
> vice pocitacich jako takovou development license." :-) To jsem sel
Ano to muzu potvrdit - na kazdy provozovany server mame nakoupeno asi 50
klientu s tim, ze dodnes netusim ani licencni politiku a dokonce se s
tim smiril i SW audit. Mam takove tuseni, ze to nevi asi ani samotna
Sybase. Od jiste doby to neresim - proste kdo se prihlasi ten tam funguje.

> Pak zase za par let Sybase udelali nejaky program pro vyvojare, ze asi
> za $100 dodavali nejake predplatne tech ASA na vyvoj. Ja se do toho
> chtel zapojit a tomu ceskemu zastoupeni se do toho zase nechtelo.
> Porad se vymlouvali, ze jako je to problem a tak. Kdyz jsem to napsal
> do USA, tak je vyperovali a najednou to rychle dodali. OK, jenze jaksi
> uz nedodavali ty dalsi verze v ramci predplatneho. Tak jsem je pak
> zbuzeroval, ze nejakou dalsi verzi dodali. No a memu znamemu, co jsem
> ho do toho take navezl, tomu dali nejake vypalene CD :-)
Hehe vypalena CDcka...to znam. Jenze my si platime drahe predplatne -
prakticky jakykoliv nastroj od Sybase co vlastnime muzeme libovolne
upgradovat. Samozrejme pokud se neozvu tak neprijde nic. Kdyz se ozvu
tak poslou vypalene CD popsane fixem. Ja bych proti tomu nemel nic cert
to vem - posilali to aspon rychle - navic v tom maji asi takovej bordel,
ze mi poslou i to co jsme koupene nikdy nemeli.
Ted naposledy je asi nekdo sjel - tak jsem pro zmenu cekal na novou
verzi mesic - prislo CDcko z Irska. :-( To bych radsi to vypalene za 2
dni na stole.

> No co ti budu povidat, po tech par letech jsem od Sybase vycouval.
> Tohle ja nemam zapotrebi, to je firma jako vino. Dokonce i USA uz
> prestalo komunikovat. Proste podelali to totalne. A tak dobry produkt
> to byl. Uz od verze, kdy toho manazera predelali do Javy, jsem to
> nemel rad, to pohnojili...
To naprosto souhlasim - oni to posrali uz tusim ve verzi 12.0 nebo 12.5
kdyz originalni CD s javovskym instalatorem nefungovalo. Tedy
nefungovalo - nefungovalo na v te dobe novych Pentiich. Muselo se CD
prehrat na disk do PC a dohrat si do adresare opravu JRE a instalovat z
nej. Od teto chvile kdy zacli vse prekopavat do javy (nstroje pro
administraci) to zaclo byt opravdu huste - napriklad kdyz jsem
upgradovali SQL na verzi 15.0 tak jsem zjistili, ze replikacni server
sice s nima bez problemu bezi, ale javovsky manager replikacnho serveru
se nedokaze pripojit na ASE. Do teto doby (cca 3 roky) to neni vyreseno
- jedem kvuli tomu stale stare verze ASE 12.5.
Kapitola sama pro sebe jsou napriklad upgrady - jakakoliv oprava je
zaplata velikosti 200MB a vys - prakticky cela instalace serveru.
Co hovori samo za sebe je i to, ze klienty instalujeme stale z
osoupaneho 10let stareho CD ve verzi 11.5, ktery jediny se nainstaluje
na jakykoliv pocitac.

Radek Vicek