osvitka z LCD displeje - je to nesmysl?

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Čtvrtek Leden 10 20:01:05 CET 2008

Přesně tak.

Mimochdem dokonalého přítlaku se dá dosáhnout i s poněkud levnějšími technologiemi. Stačí předlohu namočit do vhodné průhledné, dobře přilnavé látky (používám slunečnicový olej), přitisknout a zpod předlohy vytlačit vzduch i přebytečnou kapalinu.

Výsledkem je předloha přilepená k DPS. Dále už můžete rovnou svítit, přítlaku, vakua ani skel netřeba.
Před vyvoláním nutno umýt. Funguje s běžným kancelářským papírem potištěným běžnou laserovkou.

PH
  From: Jan Kral
  Nechci vam brat radost, ale kdyz delam bezne desky osvitem byt pres film z osvitky, tak byvaji tenke cary obcas podleptane, sirsi cary nekdy uzsi nez na predloze. Je to tim, ze prestoze je vrstva cerne v kontaktu s deskou, tak se mi nedarilo dosahnout perfektniho pritisknuti, prestoze jsem desku zatezoval nekolika kg zavazim.
  Dnes jsem delal desku a protoze mi na ni zalezelo (byly tam tenci cary nez obvykla) a zaroven dostal spravnou informaci, tak jsem svitil na prosvetlovadle v DTP studiu, ktere dela prisknuti desky k filmu pomoci podtlaku. Vypada to jako kopirka - na sklo se polozi film, na nej deska, zavre se viko a z pod nej se vycerpe vzduch cimz se dosahne perfektniho pritlaku. Deska vysla nejmin o 100% lip nez jindy.

  Z toho bych usuzoval, ze jiz vlastni pruhledna vrstva LCD panelu udela takovou vzdalenost "predlohy" od desky, ze to bude nepouzitelne.