RE: osvitka z LCD displeje - je to nesmysl?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Čtvrtek Leden 10 15:54:53 CET 2008

Nejdrive k prestavbe LCD na prosvetlovaci jednotku. Mam to hotove tak mohu poreferovat,
Pouzil jsem Wide 17" LCD z ktereho jde bez vetsich problemu odstranit samotny LCD panel. Panel jsme nahradil matovym sklem MatoBel (pouziva se na zasklivani obrazu) 1.9mm  stalo mene nez 40Kc, nasledne jsem za cca 140Kc koupil invertor s dvema 30cm UV  CCFL trubicemi. Invertor s trubicemi v LCD zafungoval na prvni zapojeni. Zatim jsme neprovadel testy intenzity osvetleni, ale od oka mohu rici, ze to sviti pekne. Regulaci vstupniho napeti menice v rozsahu 11-15V lze pomerne pekne menit intenzitu osvetleni, odber pri 12V je cca 6W.

Teoreticky by nemel byt problem vzit dve (ci vice) UV CCFL a umistit je do stejneho panelu vedle bile trubice, otazkou je jak dalece jsou rozptylove vrstvy nad trubici pruchozi pro UVA. Pokud bude pristi tyden cas, tak zkusim provest nejaka mereni.
Vite nekdo jaka je citlivost foto rezistu na DPS ?

>Když se tady ve dvou vláknech probírala prosvětlovací jednotka z LCD displeje a osvitová jednotka s UV LED, mám asi úplně blbý dotaz.
Co to spojit: osvitová jednotka z LCD s podsvícením pomocí UV LED. Třeba rozptylové vrstvy budou fungovat i pro UV. Na těch německých
stránkách o osvitce s UV LED uvádí, že některá plexiskla jsou pro UV průsvitná. Také tam popisuje výrobu podsvícení displeje řadou LED.
Pokud by byl materiál rozptylových vrstev vhodný, bylo by to super. Je to úplný nesmysl?