Jak na vrstevnice v gnuplotu -- Re: Soft na 3D grafy a kontury

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Úterý Leden 8 20:52:51 CET 2008

> Ze je gnuplot a octave propojene jsem nevedel.
> Kazdopadne ten gnuplot vypada takhle z radky na prvni pohled nechutne, takze
> to vypada ze to bude presne tem tool co mi splni prvni posledni, jen co se
> ho naucim :o)

Ten to splnuje naprosto, ani netreba se nic moc ucit. Chce to dobre
otunit parametr interpolace z mnoziny dat, to je treti argument dgrid3d,
zkuste napr. na soubor scatter2.dat nastavit
set dgrid3d 50,50,4
-- 50 je rozliseni mrizky v souradnicich x (y), 4 je interpolacni
parametr.

Ukazka skriptu a vyslednych obrazku i s datovym souborem je zde:
http://duch.cz/mp/gnuplot/vrstevnice/vrstevnice.cmd
http://duch.cz/mp/gnuplot/vrstevnice/vrstevnice_data.gif
http://duch.cz/mp/gnuplot/vrstevnice/vrstevnice_interp.gif
http://duch.cz/mp/gnuplot/vrstevnice/vrstevnice_vysledek.gif

Nebojte se toho gnuplotu, nejake uceni prikazu nestoji za rec,
dokumentace (hlavne napoveda primo v programu) je vynikajici a da se to
podle ni delat za pochodu. Ja o funkci contour dodnes nevedel a mel jsem
to asi za 5 minut odzkousene i s ruznymi interpolacnimi parametry.

Zdravi Marek P.

P.s> Samozrejme lze krome bitmapy psat i do vektorovych formatu a hlavne
(!) je moznost vypsat vysledne grafy v podobe souradnic do textoveho
souboru, takze je lze dale zpracovavat jinymi programy. Myslim, ze to se
casto muze docela hodit.