Soft na 3D grafy a kontury

Pavel KREJCI krepa76@gmail.com
Úterý Leden 8 12:19:36 CET 2008

Zdravim,

mate nekdo poneti o software, ktery by umel  3D grafy a umel z nich
vypocitat kontury?
Mejme diskretni (zmerena data) z=f(x,y), vykreslim si 3D plochu a zajima me
treba y=f(x) | z=konst1, konst2, ... konstN
Tedy provedu nekolik rezu plochou a soubor vznikluch krivek (kontur)
zobrazim v jednom grafu.
Import dat staci ve formatu csv.

Nasel jsem zatim JMP (www.jmp.com), jenze to je hlavne statisticky soft a
zrovna tahle funkce je odflaknuta a blbe se ovlada.
Prijde mi zbytecne kupovat kvuli tomu matlab, protoze ten za ty penize
nevyuzijeme.

Teoreticky by stacilo i nejake skriptovani poslu soubor s z=f(x,y) a
hozdnoty z a dostanu vystupy taky v csv.
Bohuzel neplati, ze bych mel k dispozici presna data v bodech y=f(x), takze
je tam nutna nejaka interpolace.
Pokud by byl odkaz jake jsou metody, tak bych si asi mohl napsat skript
treba do scilabu nebo octavy.
Tady by bylo vyhodou, ze by se to dalo zobecnit na ND (y=f(x1,x2,...,xN).
Nepotrebuju graf vysledne funkce ale jen ty kontury xi=f(xj)|y, a vsechny
ostatni x jsou konstanti
Zatim nevim jak se presne googlu zeptat. Snad jsem to aspon tady zformuloval
jakz takz srozumitelne.

Diky,
PK.