Disk a vadne sektory

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Leden 8 00:57:30 CET 2008

No já bych ho normálně reklamoval. Jestli je tam vidět BS, tak má plnou
servisní oblast. To klepání byly pokusy o přečtení vadných dat a uložení do
rezervních sektorů, teď už klepat. To že vidí nesmysly jsou toho jasným
příkladem - chyba byla na začátku disku, tedy v oblasti kde se popisují
soubory. To vypnutí nemělo na nic vliv, ten disk prostě odešel, to se stává.
Hlavně kupujte disky tam, kde ani subdodavatel nebere jednotlivé disky do
ruky, skladníci jsou ku*vy. Prostě vidíte jak jej vytáhne z polstrované
krabice (ideálně ji právě rozlepí), zabalí do bublinek a opatrně položí na
stůl.

----- Original Message -----
From: "Jan Půhoný" <puhony@hw.cz>

znamy  ma asi tyden nainstalovan WIN XP home na disku Samsung HD321KJ
(SATA 320GB/7200rpm/16M). Dnes vznikl problem - nenabootoval win. Objevi
se vyber nouzovy rezim, posledni znama konfigurace, bezne spusteni atd..
- pokud dam cokoli z toho, win zacnou nabihat (uvodni logo), disk asi 5x
cvakne (zabloudi hlava?) pak problikne modra smrt (nekdy) a PC se
restartuje (vzdy).

1) disk jsem dal do jineho PC s WIN XP jako druhy disk (NEbootoval jsem
z nej) - XP napsali, ze vyzaduje kontrolu konzistence a opravili nekolik
"osamocenych" souboru. Disk normalne bezel. Testoval jsem prenos
nelolika souboru tam a zpet, celkem asi 10G.

2) pote z nej slo nabootovat - ALE na plose jsou prejmenovany nektere
ikony na plose na nesmyslne nazvy (zmet cislic a pismen)

3) tvrdi, ze PC normalne vypnul (a dokonce vytahl ze zasuvky - cituji:
"ale mozna jeste pred tim, nez byl vypnuty uplne") a ze neinstaloval nic
zvlastniho

4) HD Tune 2.54 ukazuje SMART ok, a jeden vadny (damaged) sektor (hned
ze zacatku disku, na pate pozici)

Co si o tom myslite? Disk byl pred tydnem naprosto v poradku, co se tyce
diagnostiky dostupne v HD Tune 2.54 a je novy. Dle podivne
prejmenovanych ikon soudim na nejaky vir nebo spyware, ale co ten vadny
sektor - to muze vir znicit disk? Kdyz to poslu na reklamaci, mam strach
aby mi to zbytecne nevratili, ten disk se na prvni pohled chova normalne.