low level format

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Leden 6 11:02:06 CET 2008

> zdravim,
> hmmm, zajimave informace....
> ja jsem low level format doposud chapal jako sw reseni kde se prohlidne
> jen povrch disku  a pripadne vadne sektory se zaradi do bad tabulky...

Zdravím,
  ano, ale právě že dříve (u disků typu MFM/RLL a podobných, ne tedy ještě
IDE/SATA) se low-level formátem skutečně vytvářela struktura stop, zapisovaly
se track ID, sector ID, gapy... Sám jsem takový formát psal pro svůj operační
systém. Vyžadoval speciální režim řadiče disku, neboť šel právě níže než běžné
příkazy typu "Read sector" nebo "write sector", byl tam příkaz "Write track"
a ten vytvářel stopu včetně všech těch značek, gapů a dalších specialitek.
Tak TOMUHLE já říkám low-level format, a to skutečně u nových disků dělat
nejde :-). Takže už bych tomu neříkal "Low-level format", ale maximálně
"Surface inspection/bad block recovery/marking".

    S pozdravem Pavel Troller