Zářivka na SS proud (Re: Prosvětlovák s LEDkami)

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Sobota Leden 5 16:24:30 CET 2008

>     tak mně napadá, že zářivky na SS proud se používají v tramvajích.

To ano a mam dojem, ze u ovladace ma ridic napsano neco ve smysli na
kazde konecne prepnout polaritu ;)

> Možná by to cesta byla :-)  Jenže jak se vlastně zapalují? Nebo na SS
> proud zapálí sama i bez žhavení?

V priloze je schema menice ktery vysel v konstrukcni priloze AR 1985.
Vlakna jsou zkratovana a pouzivaji se jako elektrody, v clanku se pise,
ze pokud netece proud zarivkou regulace necha menic naindukovat az
nekolik kV ktere zazehnou zarivku a pak uz je udrzovan protekajici proud
na konstantni urovni. Kamarad to mel kdysi postavene na chate kde mel
jen 12V autobaterii a melo to vyhodu, ze mohl pouzivat male zarivky
ktere u nich v praci vyrazovali protoze mely prepalena vlakna.

Fotil jsem to mobilem, orizl a zmensil aby to melo do 20kB a podle toho
to taky vypada. Pokud bude zajem a nikdo ten clanek nebude mit
elektronicky (mam dojem, ze tu pred casem sly linky na komplet AR na
rapidshare...) mohu to zkusit nascanovat a poslat.

Pavel