UV LED Osvitovka

Karel Musil hw.kmusil@gmail.com
Čtvrtek Leden 3 23:19:31 CET 2008

Vazeni pratele,

dovolte, abych se s Vami podelil o nekolik zajimavych zkusenosti. Pred dvema
roky u nas jeden kolega vyrobil hezkou osvitovku pro vyrobu DPS. Jako zdroje
UV pouzil nejake 4 kusy 8W trubic Philips. Ty byly na objednavku tusim z
Conradu a staly o dost vic nez tisicovku. Pred casem me kamarad privedl na
myslenku pouziti LED na miste vybojek. Vrtalo mi to v hlave a tak jsem se
okolo toho
trochu shanel. Byla to az podivuhodna nahoda, ze GMe zacalo dodavat
znackove UV LED od spickoveho vyrobce CREE prave ten tyden, kdy nam v
osvitovce odesly dve trubice. Napocital jsem tedy domnely potrebny pocet
LEDek pro rozumne casy osvitu vzhledem k potrebne energii pro fotorezist a
objednal to. Na plochu 20x16cm jsem nasazel 40 kusu LED. Viz obrazky:

http://img109.imagevenue.com/view.php?image=96832_DSC_0014a_122_1043lo.jpg
http://img212.imagevenue.com/view.php?image=97026_DSC_0002a_122_508lo.jpg
http://img28.imagevenue.com/img.php?image=96840_DSC_0019a_122_964lo.jpg
http://img5.imagevenue.com/img.php?image=96847_DSC_0025a_122_732lo.jpg

Teoreticky vychazi potrebny cas pro negativni fotorezist KP 2100 na 54
sekund pri teto plose a proudu 20mA ledkou. V praxi pak, vlivem prosvecovani
pokladoveho skla a motivu, potrebuje cca 1:10 - 1:20, temer shodne vychazeji
casy pro pozitivni fotorezist, ktery znate napr. z GMe. Jen bych poznamenal,
ze puvodni casy s trubicemi byly okolo 2:10. LEDky staly neco kolem
700kc. Shrnul bych to tak, ze Vam takovouto konstrukci mohu vrele
doporucit pro malou prototypovou vyrobu. Jsme s ni spokojeni. Obrazky
"opravene osvitovky":

http://img179.imagevenue.com/img.php?image=98527_DSC_0287a_122_507lo.jpg
http://img213.imagevenue.com/img.php?image=98534_DSC_0291a_122_339lo.jpg
http://img197.imagevenue.com/img.php?image=98535_DSC_0293a_122_457lo.jpg

S pozdravem
Karel Musil
--
VSB - Technical university of Ostrava
Faculty of Electrical Engineering and Computer Science