[OT] jak rozdelat usporku ?

JD jirkonf@seznam.cz
Čtvrtek Leden 3 01:31:51 CET 2008

Zdravim,
kdyz uz je zase rec (o mych oblibenych) usporkach (nemuzu si pomoct, ale
strasne rad je opravuju i kdyz to financne nema skoro smysl, nerad
vyhazuju jeste pouzitelne veci a skoro vzdycky opravou vyrobim dlouho
fungujici usporku - ale povymenuju vetsinu soucastek za spravne
dimenzovane) zopakuju uz nekolikrat polozenou otazku: jak na jejich
regulaci? Uz sem se tu na to ptal drive a byly mi i doporuceny nejake IO
primo na tohle urcene. Datasheety pekne, bohuzel v kusovce na bastleni
nesehnatelne :( Moje predstava by byla pouzit kompaktni zarivky
bez menice a ten si postavit vlastni, rizeny MCU + dalkovym ovladacem
(pripadne z PC). Mam takhle "postavenou" usporku z elektroniky z nejake
noname 18W usporky ve ktere sem pomenil soucastky za spravne
dimenzovane, tranzistory (tusim ze sem tam dal nejake MJE13007,
kazdopadne pouzdro TO220) opatril malymi chladicemi (tusim ze DO1 z GM),
k tomu 18W trubice philips (ctyrce) ve ktere sem starter nahradil
kondikem a sviti to velmi prijemne uz asi 4 roky (pouzivano prakticky
denne v lampe na stole). Jen ta regulace tomu proste chybi :( Ted tu
koukam v katalogu osram na stmivatelne elektronicke predradniky
QUICKTRONIC s rozhranim 1-10 V, akorat ze stoji cca 1500 jeden :(

Nejaky napad?

Jinak ten katalog osramu je celkem pekny
http://osram.cz/pdf/Osram_komplet.pdf

JDrozd