Záhada dekodéru a zapojení VFD?

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Středa Leden 2 17:32:33 CET 2008

Saša Svobodová napsal(a):

>Hezké odpoledne,
>
>    chci se zeptat na jednu věc. Je to pro mně trošku záhada.
>
>    Zapojila jsem na nepájivém poli čítač MH4518

MHB 4518  je to CMOS ne?

> [...]
>použila jiný zdroj, ale pak i ten původní a všechno hezky funguje.
>
>    Na zdroji jsem neviděla žádné zákmity, ani nic jiného. Osciloskop
>ukazuje hezkou vodorovnou čáru, teprve při značném zvýšení citlivosti
>trošku šumí. Je to zdroj Metex a uvnitř je klasické zapojení s MAA723
>(tu jsem tam sama kdysi dávno dala po její smrti).
>
>    Napadá někoho proč mohlo dojít k tak dramatickému odchodu obvodů?
>Proč se tak prudce zvýšil odběr až došlo k nejhoršímu?
>
>    A také, je špatně zapojit mřížku itronu na vyšší napětí než mají
>anody? Co jsem kde viděla, mělo by to tak být, ale raději se ptám.

Popis fluorescenčních displejů a aplikací je v AR A 5/84/171  a dále v
AR A 5/1986/ 188
V jednom z AR je myslim na titulni strance primo "kit " s sesti
IV-6.     Kdysi jsem s tim stavel hodiny, pte nic jeneho krom
digitronu nebylo a info jsem cerpal z techdle AR.  Hodiny svitily asi
dva roky a pak to bylo jak bludicka. Nepomohlo ani prizhavit a zvednout Ua.
Jestli to neni predmetem nejake zakazky , doprucuji se na itrony
vyprdnout, je to ztrata casu. _U___rcite je lepsi cas venovat necemu co
ma smysl i do budoucna - treba 7-mi segment LED displeje, pripadne LCD
seriove displejum se standardnim HD radicem.   Nakonec i to TTL a CMOS
je  dneska  vicemene mrtva sezona, do jednoho procesoru toho jde
naskladat mnohem vic.... I kdyz se fluorescencni displeje stale v profi
praxi pouzivaji ( displeje DVD playeru, HIFI veze , videa,  stale vice
se nahrazuji LDC zobrazovacimi jednotkami.