[OT] klimatizace do baraku

Jaroslav Buchta jardabuc@seznam.cz
Středa Leden 2 06:35:28 CET 2008

Vymenik do vody je v serii s puvodni vnitrni jednotkou, hlavne proto,
aby bylo mozno take topit v garazi. Topny faktor taky odhaduju kolem
tech 2, zamerem je hlavne vyuziti v prechodnych obdobich, kdy je venku
7-15st a tam myslim, ze bude topny faktor trosku lepsi.
Klima stala 14000 Kc
Vymenik asi 5500 Kc
Potrubi na chladivo a dalsi ptakoviny asi 1200 Kc
Potrubi na vodu, obehove cerpadlo, fitinky... Asi 7000 Kc (ale to bych
do garaze stejne musel dotahnout, takhle je to pripraveno na pripadne TC
zeme-voda)

Barak neni jeste obaleny polystyrenem a ted pri venkovnich teplotach
-3..0 vykon dostacuje k udrzeni rozumne vnitrni teploty (kolem 21-23stC,
jak kde)
Topeni je komplet podlahove, teplota vody zalezi samozrejme na tom, jak
moc uskrtim prutok vymenikem, cim vyssi vystupni teplota, tim vetsi
prikon kompresoru, zrejme vyssi vystupni vykon ale asi I mensi topny
faktor. To ale zatim musim hlidat, aby to nezaclo pri nizkem prutoku
rozmrazovat a pak by asi zmrzl deskovy vymenik (az bude nemrznouci smes,
budu klidnejsi) Premyslim, cim nejlepe ten prutok regulovat, frekv.
Menic na cerpadle by asi bylo reseni ale nejde to jednoduseji?
Bilance je ted takova, ze tahle jednotka za den sezere max. 50kW,
elektrokotel pri stejnych pozadavcich na teplotu a zhruba stejnem pocasi
zblajznul tak 110 kW...