HW COM porty pro PC (PCI karta) - existuje neco ?

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Leden 1 16:03:22 CET 2008

Len technicka poznamka, nejedna sa o ovladac v pravom slova zmysle (t.j. o software ktory sa stara o obsluhu hardware pocas pouzivania), ale o konfigurator, t.j. nenechava v pamati ziadny rezident.

Druha technicka poznamka je, kedze sa daju menit len adresy a nie prerusenia (z principu PnP), ze moze byt problem s DOSovskym softom, ktory vyuziva prerusenia a ma ich napevno (t.j. 3f8->IRQ4, 2f8->IRQ3 atd.), prip. sa da menit ale nie na "vyssie" (>IRQ7), prip. ich nedokaze zdielat pri pouziti viac COMov (to vsetko sa vsak da riesit rezidentom - "hook"om - na skutocnom preruseni ktory to presmeruje na to "legacy" prerusenie, ale asi by ste si ho museli napisat).

Tretia technicka poznamka je, ze ak soft nevyuziva volania DOSu/BIOSu na obsluhu COMov, tak -a je zbytocne; dalej sa da namapovat akakolvek adresa (aj netradicna, alebo "napevno", t.j. aby ju neprideloval konfigurator automaticky podla pritomnosti/nepritomnosti inych "skutocnych" COMov v kompe - to je niekedy neziaduce) - je to vsetko v tom pdf popisane.

wek