Re: win CE

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Pátek Únor 29 13:43:05 CET 2008

API není až tak jiné, jako spíš očesané. Pouze pro některé prvky uživatelského rozhraní jsou na Pocket PC implementovány speciální funkce. Klasické Windows CE mají uživatelské rozhraní podobné Windows 95. Moje zkušenost je, že aplikaci z Windows CE lze poměrně jednoduše portovat na velké windows. Opačně to lze také, to je ale složitější.

Já jsem psal aplikačku pro příjem a vysílání radioamatérských módů přez zvukovou kartu: http://pocketdigi.sourceforge.net
Vyvíjel jsem to na desktopu ve Visual Studio .NET 2003, používal jsem pouze Win32 funkce implementované ve Windows CE. Znamenalo to ze začátku pokaždé nakouknout do manuálu Windows CE, jestli je funkce implementovaná, popřípadě jaká je náhrada. Ono totiž ve Win32 API lze jednu věc dělat často mnoha způsoby, tady se asi Unixáci zasmějou.

Poté co aplikace fungovala na desktopu, jsem se teprve pustil do portu na Windows CE. Embedded Visual Studio 3.0 podporuje Pocket PC 2002 a novější, Handheld PC Pro a Handheld PC 2000. S přiměřeným úsilím ta moje aplikace nyní běží na všech těchto zařízeních.

Výhodu postupu "nejdřív desktop, potom CE" vidím v tom, že je neskonale jednodušší a rychlejší ladit nativní aplikaci než aplikaci v emulátoru. Jako vedlejší produkt získáte aplikaci, která běží na klasických windows. Tu pak můžete nabízet jako demo.

Vojta Bubník