dotaz na víkend

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Únor 29 12:47:45 CET 2008

V minulé firmě jsme měli v serverovně místo, kterým když prošla disketa, na
ní pak nic nebylo (nebo samé chyby). Stačilo před průchodem oním místem s
krabičkou disket dát ruku na bok co nejdál od těla a data to přežily. Byl to
místo u asi 3 laserovek.

----- Original Message -----
From: Vláďa Anděl

Kdysi jsem slyšel o Luxemburském efektu, kdy (asi) vlivem ionizace vzduchu v
okolí vysílací antény (Radio Luxemburg bylo vždycky nejsilnější) docházelo
ke křížové modulaci ostatních stanic. Tak mě napadlo - může
elektromagnetické pole dosáhnout takovou sílu že složka H smaže záznaam na
disketě (cca 1T), nebo dřív složka E způsobí výboj a tím se omezí síla pole?
Předpokládám že mobil položený na disketu té distetě neublíží ani náhodou.