Zvetseni napeti

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Únor 29 12:32:12 CET 2008

Zdravím,
  jenže jakmile zatížíte kolo generátorem, i kdyby mělo naprázdno velmi
lehký chod, jakmile z něj začnete odebírat energii, odpor otáčení kola
se výrazně zvětší a to zvíře nebude bavit v tom kole běhat. Měli jsme
taky křečky a oni si občas pod ten buben nacpali nějaké seno. Ikdyž tím
bubnem šlo stále poměrně snadno otáčet, křeček tam vlezl, udělal několik
kroků, zjistil, že to nějak není ono a zase vylezl.
  A pokud uděláte tu energetickou vazbu slabou, buben se sice bude točit
lehce a křeček v něm bude rád běhat, ale žádnou energii nevytěžíte, na to
rozhodně rádio hrát nebude (nebo alespoň ne hlasitě :-) ).
  S pozdravem Pavel Troller