osvit DPS s ortutovou vybojkou

Rosko, Peter Peter.Rosko@siemens.com
Čtvrtek Únor 28 10:37:03 CET 2008

> [...]
> :-). Nestříkal jste ten Pozitiv nadvakrát ? Musí se stříknout
> najednou. Jakmile se pokusíte "opravovat" první nástřik dojde
> k nehomogenitám (prostě jsou tam kocouři). Po nástřiku vrstva
> vypadá dost divně, ale postupně se sleje do rovnoměrné
> vrstvy. To ale chvíli trvá a slabší jedinci to nevydrží a
> pokusí se to opravit. Tím to ale zlikvidují. Je dobré stříkat
> při nižší teplotě. Nad cca 25°C to zasychá tak rychle, že se
> nestihne vytvořit rovnoměrná vtstva. Že je třeba mít při
> stříkání DPS co nejpřesněni vodorovně snad nemusím říkat.
nuz, ja mam uz roky vrstvu fialovu, striekam dost malo a myslim ze rovnomerne.
ako som uz pisal, plosaky robim uz dlho, akurat teraz som vyhrievanie a casovace
dal do skatule na naradie, vybojku vesiam nad to.

> Ještě me napadá další důvod nehomogenity Pozitivu by mohla
> vyt nedostatečně vyčištěná DPS. Měď musí být zrcadlově
> vyleštěná. Já používám ocelovou vatičku. Osvedčila se mi
> nejlépe. Nedoporuřuji "mokrý" postup - různé prášky na nádobí
> a podobně.
ja pouzivam 'mokry' postup, vycistim torom a potom opatrne poutieram papierovou vreckovkou.
ale musi byt lepsia/drahsia, ktora nezanechava chlpy

> Pokud tam zůstávají fleky a ty se neodplaví ani po delší
> době, je to málo exponované. Zbývá už "jen" zjistit proč...
>
> Toho sáčku bych se asi nebál. Ačkoliv nevím, proč si tak
> komplikujete život. Já film na předlohu přitisknu tabulkou
> okenního skla a taky to funguje. Jen zlí jazykové tvrdí, že
> to nemůže fungovat, protože sklo prý má UV odfiltrovat :-)).
ten sacok, teraz googlim a na PET & UV light mi to dava podozrivo vela odkazov.
pouzitie toho sacku som videl kdesi na inete a velmi sa mi to zapacilo.
ide o tom, ze do zapinacieho sacku velkosti A4 dam hubku na umyvanie a plosak vlozeny medzi dve vrstvy pauzaku, hubku
stlacim a 'zazipsujem' - tie pauzaky a cuprexid drzia pekne pohromade, bez pohybu.
predtym som tiez pouzival sklo (teda dvierka z kuchynskej linky)

> 3minuty nebo 5 minut - to už je jedno. Hlavně to nesmí zmizet
> za 20s. Pak mohou mizet i neosvětlené části. Vy ale máte
> opačný problém. Já vývojku naředím podle odhadu a pak při
> prvním DPS sleduji jak dlouho se vyvolává. Podle potřeby pak
> přidám hydroxid nebo naředím. Prostě přesný a "vědecký"
> postup :-)). Zajímavé je že ti co na to jdou s vážením a
> odměřováním mívají problémy :-)).
ja to vazim na kusku drotu, na obidvoch koncoch mam sacky od suciastok, do jedneho dam mince, do druheho sypem hydroxid.
ale zda sa mi, ze nie je hydroxid ako hydroxid. davnejsie som pouzival taky velky, ako cca kostky od ceresni.
teraz mam taky drobny, ako piesok, priemer asi 1mm. ako keby bol slabsi.

verim, ze to coskoro rozbeham, sem som napisal pre radu, pretoze manzelka sa uz rozculuje ze smrdim v byte, tak
sa snazim uvyrchlit vyvoj technologickeho procesu ;-)

p.rosko