Hdd

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Únor 28 09:32:30 CET 2008

Zdravím,
  nu, nebyl bych si tím tak kategoricky jist...
  Byl mi popisován následující případ: V RAID 1 poli došlo k hardwareové
chybě zápisu na jeden z disků - patrně buď zápis vynechával (nezměnil
sektor), nebo jej zapsal omylem jinam (chyba adresy, takže spáchal 2
škody jednou ranou - přepsal cizí sektor a nezapsal ten správný). Disk
ani řadič však nehlásily žádné chyby. Data se primárně četla z "dobrého"
disku, takže o závadě se nevědělo.
  Pak došlo k nekorektnímu shutdownu stroje (blackout na napájení).
Protože raid nebyl korektně shutdownován, zahájila se resynchronizace a
skutečně došlo z nějakého důvodu k překopírování dat z vadného disku na
ten správný.
  Více bohužel nevím, znám to jen z vyprávění, ale kolega, co tohle
říkal, od té doby pod RAID 5 nejde :-).

   S pozdravem Pavel Troller