RE: osvit dps - NARVA BLB

Petr Simek psimek@jcu.cz
Středa Únor 27 10:21:50 CET 2008

On Wed, 27 Feb 2008, MensikD wrote:

> Zdravim,

> to nejak nechapu. Vy tedy rikate ze horske slunko ma vyzarovaci uhel treba
> 2° pres osy X, Y a Z - ze je to bodovy zdroj? Ja jsem si myslel ze je
> potreba prave naopak ne bodovy zdroj, ale zdroj, ktery sviti v cele plose
> kolmo na PCB.

Bodovy zdroj z vetsi vzdalenosti 'nedpodsvicuje' jako plosny zdroj z blizke
vzdalenosti. Je to podobne jako podleptani medi pod maskou fotorezistu,
ten fotorezist ma urcitou tloustku, takze kdyz se na nej sviti z boku, tak
tudy take pronikaji UV paprsky a narusuji ho. Kdyz je ten zdroj svetla
daleko od desky tak se to nedeje. Samozrejme je to problem az u tenkych
spoju i kdyz pokud bude UV svitit hodne z boku a hodne dlouho, tak to muze
narusit i docela do hloubky pod motiv..