Odpor kruhove desky

Jan Kral kral@fortech.cz
Sobota Únor 23 20:41:17 CET 2008

Tak nakonec tento dotaz vzniknul nepresnym pochopenim zadani jednoho prikladu na fyzikalni olympiadu

Sny kouka na priklady FO z minulych let a v jednom bylo uvedeno, ze ma spocitat silu ktera pusobi na el. vodivy kotouc v podobne konfiguraci jako je v elektromeru s tim, ze odpor obvodu je xxx. Z toho jsme se nejdrive snazili urcit jaky bude odpor od stredu. Po dotazu do konference a mereni zjistil, ze jsou k tem prikladum i vysledky tak je sel nastudovat, jak vlastne spocitali/urcili odpor od kraje ke stredu a oni pocitali s tim xxx zadanym odporem. Obvodem v zadani tudiz nemysleli obvod kruznice, ale primo elektricky obvod.

Timto se zucastnenym omlouvam, presto jsem zjistil, ze ne kazda prvni myslenka (myslim ted svou uvodni 1/4 :-)) musi byt spravna, jak bylo v jednom prispevku vysvetleno.

S pozdravem Jan Kral