Odpor kruhove desky

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Sobota Únor 23 19:02:34 CET 2008

Je-li ta deska tenky valec a budeme-li predpokladat, ze kontakty tvori "noze"
pripojene po cele vysce toho valce, pak staci IMHO vzit obsah kruhu Pi r^2 a
vydelit ho 2r a tak zjistime, jak siroky by byl paskovy vodic o stejnem
odporu.
No a od stredu ke kraji to bude (Pi r^2)/2 a vydelime to tentokrat jen jednim
r.

Takze Pi r / 2 je sirka vodice pro cely kruh

a Pi r / 2 je sirka vodice pro pulkruh. tedy je stejna, coz je nakonec zrejme
rovnou ze symetrie toho kruhu. Takze podle me se uloha zuzila na pruchod
paskovym vodicem a evidentne by mel byt odpor od stredu polovicni oproti
odporu mezi protilehlymi konci.

Nebo tam mam nekde botu?

Jakub Serych