Doporucte mini PC

Pajpach pajpach@katedrala.net
Sobota Únor 23 11:49:52 CET 2008

nechci se hadat, silicon valley2 ma sice ciselne pomalejsi procesor pokud se divate na GHz, ale jinak ma vyzsi rychlost RAM, 2x sirsi sbernici (je to 64bit)atd atd... A min topi :-) (proto uz nema na CPU aktivni vetrak).
Jen si dukladne prostudujte co chcete koupit jako ja ;-)
Zrovna toto pisu z ni :-)

Jo a ted tam mam SATA disk a LG IDE vypalovacku, ale prvni instalaci co jsem tam zkousel byly XP64 a bylo to na jedne ksande IDE disk  (WD) a DVD vypalovacka (LG)

S pozdravem
Pajpach
  ----- Original Message -----
  From: Petr Hronek
  To: HW-news
  Sent: Friday, February 22, 2008 11:27 PM
  Subject: Re: Doporucte mini PC

  Dobrý den,
  komplikace byly celkem tři, seředím je dle "jednoduchosti" odstranění
  1. původně jsem použil IDE HDD i DVD
    a.. symptomy: po instalaci PC nenaběhnul - prostě zatuhnul (po 6. instalaci jsem hledal nějaké naprasklé okno, kterým bych ho prohodil)
    b.. zdroj problému: PATA HDD se nesnesl na jednom kabelu s DVD mechanikou (nepomohlo Master/Slave)
    c.. odstranění výměna PATA HDD za SATA - vše nainstalováno asi 3* rychleji a vše chodí na první pokus
  2. napájecí konektor z měniče v PC je myslím 20pin a Deska vyžaduje 20 + 4 pin
    a.. symptomy: deska nestartuje - konektor jsem při instalaci přehlédl (nikde nic nepřebývalo .-) )
    b.. zdroj problému: deska potřebuje ještě 2* žlutočerný mám pocit, že 5V kontroloval jsem to na ATX zdroji - je to propojeno na molex pro HDD
    c.. odstranění: ze starého zdroje konektor+ kus drátu a redukce napájení z IDE na SATA (stejně jsem ji potřeboval pro HDD)
  3. Chladič CPU se nevejde do prostoru mezi MB a rámem pro CD/HDD, rámeček pro CD/HDD naráží na zadní panel MB
    a.. symptom: po montáži MB nejde držák CD/HDD sklopit zpět
    b.. Zdroj problému: rám pro montáž CD/HDD
    c.. odstranění: odstranění přesahující části rámu  u konektorů, modifikace chladiče (je to čuňárna, ale kdybych měl k dispozici frézku a kus hliníku, udělám si chladič na míru. takhle jsem postupně přihýbal žebra) nevadí to, protože se díky tomu dostane část žeber do proudu vzduchu od ventilátorku.
  Pro úpravy potřebujete štípačky, nebo pilku na železo, kleště a pájku celkem i s instalací cca 2h času, pak 4h stahování aktualizací z windows update.
  Připadal mi dost horký chladič chipsetu (hezky jsem se o něj spálil), takže jsem předělal kabely kvůli proudění vzduchu. aby vznikl tunel skrz skříň.
  PC byl dárek k vánocům, od té doby jede cca 10h denně a nemám hlášený žádný problém.
  Na závěr upozornění - zkontrolujte si kterou verzi desky berete, výkonější varianta má jen 1IDE konektor bez SATA! Já si toho všimnul druhý den ráno, naštěstí jsem v ALZE našel vstřícné lidi kteří mi mou objednávku pomohli opravit.

  Přeji hezký den.

  Petr Hronek