Embedded aplikace, návrh, programování....

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Pátek Únor 22 14:33:25 CET 2008

Co o to, s displejem 640x480 v barve 5.7" + touch poradit umim, delal
jsem k tomu svuj radic.

Funguje to pak jako asynchronni pamet SRAM (chova se to jako 30ns), tu
naplnite daty a co je v pameti, to se zobrazuje. Stacilo mi 256 barev,
takze mam bajt na pixel, ale ten displej umi 18b barvy, takze je to jen
omezeni meho radice a ne displeje. Abych mohl delat plynulejsi sekvence
bez viditelneho prekreslovani, mam 2 stranky videopameti, takze tu
neviditelnou naplnim, prepnu stranky a plnim tu druhou. Abych to mel
jednodussi, ta viditelna se plnit daty neda, coz ma jiste sve nevyhody,
ale zit se s tim da.

Pokud to chcete mit jednou ranou i s CPU, poohlednete se po SAMSUNG
S3C2410 a S3C2440 (ARM9). Tyhle CPU, nebo spise SoC, se daji koupit i s
kusem FLASH a SDRAM na male desticce okolo snad 3000Kc (z hlavy, presne
ceny najdete u konkretnich veci na webu) a maji mimo jine i radic TFT
displeje. Pak uz je to jen otazka OS a nebo vlastni tvorby, pokud se OS
nechce - jde proste o soft a vyvedeni potrebnych dratu do ruznych veci
plus zajisteni napajeni modulu atp.

Samotny barevny TFT 640x480x18b + touch bych Vam asi umel opatrit do
4000Kc/ks (bez DPH). Pisu do, mozna mene, ceny se hybou a ja uz mam ty
kusy na stole dele. Muj radic by se Vam vyplatil jen v pripade, kdybyste
z nejakeho duvodu nechtel pouzit CPU primo s radicem, protoze cena jen
toho meho radice je srovnatelna s vyse popsanymi moduly s S3C2410. Je
fakt, ze jsem se svym radicem na tom zobrazoval i z PIC18F452, ovsem s
tim, co jeho FLASH pamet dovolila, tedy zadne mnozstvi fotek, ale spise
mensi obrazky a pismena, pac pismena moc pameti nevezmou (a nebo lepe
receno ji vezmou jen jednou jako fonty) ;).

Kvalitu fotky displeje prosim omluvte, bylo to jen ilustracni foto, ze
mi radic funguje:
http://www.siliconbrain.biz/x/tft640x480.jpg

--
Jiri Bezstarosti