Nabijeni NiMH

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Únor 21 15:02:29 CET 2008

pokud není důvod - jako třeba oživování baterky, tak nevybíjet - vždy jen
nabájet, byť s přestávkami a opakovaně s menším a menším proudem. Ona se
nakonec umoudří.

Co se týče neinteligentního nabíjení z USB,. tak nejjednodušší je tam dát
starou poctivou tesláckou 1A diodu, ty měly úbytek 1V/1A a při malých
proudech pak předpisových 0,7V. Dnešní i neschottky diody mají moc malý
úbytek, ty články by nepřežily nabíjení tak velkým napětím. Odpor tam nějaký
malý dejte taky. Já nabíjím 4 NiMh články konst. napětím cca 5,4V v
syntezátoru (kdysi tu šlo i foto), té baterce to kupodivu svědčí - jsou tam
už snad 5 let a jede jak nová - děti nemají problém (a synth je v permanenci
téměř denně).

----- Original Message -----
From: <n11444@seznam.cz>

Nedelal nekdo z pritomnych nabijeni NiMH baterii (pro upresneni, typ AAA)?
Jde mi o to, jaky pouzit nejvhodnejsi zpusob. Jestli pri nabijeni pravidelne
i cast naboje zase vybit, nebo nabijet pouze trvale a tak.
Jedna se o zarizeni, ktere se bude nabijet z USB (3x AAA), takze o
rychlonabijeni zde nemuze byt rec, kvuli velkemu odporu baterii. No a stav
baterii budu pocitat orientacne podle dodaneho a odebraneho proudu.

Nemate s timhle jiz nekdo zusenosti?

Diky.
ZN