DCF ptakovina - ze by pocasi?

Středa Únor 20 21:07:52 CET 2008

No né - hodiny to musí zobrazovat vždycky dobře. Tahle informace se vysílá v
prvních 14 vteřinách, takže 14 bitů za minutu. Původně se počítalo že se
tady bude vysílat (dost primitivním způsobem) rozdíl mezi astronomickým
časem a UTC. Kolik jedniček v prvních 7 vteřinách, o tolik desetin vteřiny
se čas předchází, kolik v dalších 7 vteřinách, o tolik se zpožďuje. Ale
nikdy to neudělali. Dlouho to bylo rezervované a přestalo se psát pro co a
teď od doby co se vysílá počasí, tam jsou nějaká data. Ale možná to vysílají
taky tou fázovou modulací, ta je rychlejší.
Anděl

----- Original Message -----
From: <n11444@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, February 20, 2008 5:25 PM
Subject: DCF ptakovina - ze by pocasi?

Zdravim,
vim ze toto vlakno se jiz odmlcelo, avsak narazil jsem na toto a myslim, ze
by to mohlo zajimat vice lidi:
http://www.electro24.cz/detail-181635-meteorologicka-stanice-mete-on-1/

Pise se zde:
"...Vyvinutím této meteorologické stanice začíná nové období předpovědi
počasí. Pomocí vysílače časového signálu DCF-77 obdržíte bezplatně předpověď
počasí pro 60 oblastí v Evropě, to vše je zpracováno švýcarskou firmou
Meteotest ldquo z Bernu..."

Zatim jsem tedy nenasel nic dalsiho, ale vypada to jako ze ty "nesmyslna"
data jsou ve skutecnosti predpoved pocasi. Myslite si, ze je to mozne?
Normalni budik na DCF se synchronizuje vzdy v celou hodinu a zatim jsem tedy
nikdy v posledni dobe nezkousel jak dlouho by mu trvalo nastaveni casu v
prubehu hodiny.

ZN