OT: Kde je PIN o platebni karty?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Úterý Únor 19 00:31:30 CET 2008

Pokud mluvime o klasicke karte s mag. prouzkem tak na tomto prouzku je jmeno drzitele kary a cislo karty, pripadne podle toho zda jsou na karte vyuzity 1,2 nebo vsechny 3 zaznamove stopy mohou byt zaznamenany i jine udaje, ale PIN nikdy. PIN se dnes overuje On-line vuci serveru banky , presneji se neoveruje PIN, ale jeho hash.
Pokud mluvime o chipove karte, tak tady je situlace jina a cele overeni muze probehnout na karte, PIN na ni opet neni, jen jeho hash a stupen zabezpeceni je takovy, ze jsem zatim neslysel, ze by bylo mozne tento mechanizmus obecne a opakovatelne napadnout.

Jak se zlodeji dostavaji k PINum?

- spolejhaji na lidskou blbost a to skutecnost, ze cca 20-30% lidi ma pin nekde poznamenany,
- proste PIN okoukaji, ve fronte v supermega kramu to neni az takovy problem
- profici si proste pronajmou pizerii a jejich terinal pak kopiruje, obsah karet i PINy (lze pouze u mg. prouzku) , po 3 mesicich provozu v SRN maji cca 2000 karet, ktere pak behem dvou 3 noci vyluxuji

>Zdravim,

vite nekdo kde je ulozen PIN u platebni karty Visa? Napadlo me to v
souvislosti s aktivaci karty u mBanky, kde si muzete PIN sami menit. Z
toho mi tak nejak vychazi, ze je ulozen v systemu banky a overuje se
on-line. Bylo by to logicke nebot pak by sel precist nejakym udelatkem
na ukradene karte.

--
Radek Vicek