Stabilita OS Re: Pro zajimavost LCD, ktere dojde az casem

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pondělí Únor 18 10:42:32 CET 2008

UZ TO OPAKUJU SNAD PO 150TÝ

Nechte jednou za týden "oklepat" hlavičky disku, třeba jen tak že jej přes
hdparm uspíte. Jde o to že nečistoty, které za provozu se nachytají na
hlavách, časem se "zapečou", ztvrdnou a když upadnou, udělají mnohem větší
škodu. Takto provozovaný disk potom, pokud má v pořádku ložiska, má po
vypnutí mnohem menší pravděpodobnost úmrtí, než ten co se točí stále.Pokud
ložiska v pořádku nemá, pak je roztáčení problém, ale to byste si měli snad
ohlídat uchem.

----- Original Message -----
From: "Petr Simek" <psimek@jcu.cz>

Moje stolni PC bezi pres noc v linuxu a pres den ve win. Ted jsem ho
potreboval cca po roce vypnout a ouvej - po zapnuti zacal trucovat disk.
Nakonec si dal rict a cca po hodine chodu prestal vyluzovat divne zvuky, ale
hned jsme bezel pro nahradni, zrebootoval do linuxu, prenesl jsem pres ssh
obraz disku (sektor po sektoru) na jine PC s linuxem kde jsme mel ten novy
disk. Novy disk jsme pak vymenil v mem PC za ten 'podezrely' a vse fungovalo
bez potizi - jen ten linux potreboval udelat fsck protoze jsem ho prenesl
'za ziva'...

Takze pozor na vypinani techle trvale bezicich masin - vestsina pruseru pak
nastava pri jejich zapnuti..