Pro zajimavost LCD, ktere dojde az casem

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Únor 18 07:21:58 CET 2008

Zdravím,

> Me by tedy zajimalo jestli znate a umite porovnat praci s pameti linuxoveho
> kernelu a kernelu rady Windows NT . Muzem se tu o tom zacit bavit , protoze
> ono vyjde najevo , ze v nekterych ohledech jsou windows o dost modernejsi
> nez tento okrajovy OS :P

Nu, já myslím, že kdo hledá, najde. Já osobně jsem tedy zadal do Google řetězec
"Linux windows NT kernel comparison" a prvních 10 odkazů je velice relevantních
a řekl bych, že i objektivních. Na rootu také vycházela série článků. A co
konkrétně na práci s pamětí Vás zajímá ? Interní alokátor ? VM ? Dobře, můžeme
se o tom začít bavit, třeba založit nový thread a nebo i soukromě. Velice
uvítám odkazy na skutečně objektivní srovnání MM obou systémů, které by Vám
dalo jednoznačně za pravdu :-).

> PS. Uptime 500 dnu je hezky, ale moc toho nevypovida. Spis by se mi libilo
> kdyby se zlepsilo jine ciselko a to 1% zastoupeni na desktopech .

To by se mi líbilo taky, ale toto čísílko bohužel není dáno kvalitou OS, ale
politickými a psychologickými vlivy. Nedávno se tu o tom diskutovalo, nerad
bych to tu zase otevíral.

> A ono to neni o flame, protoze nakonec zjistime, ze kazdy z techto OS ma sve
> uplatneni a do nekterych oblasti se hodi nez ten druhy . Jen me celkem nudi
> to nadrzovani linuxu je to asi stejne jak MACista bude tvrdit jak ten jeho
> OS tiger je super vykonny a super stabilni a kazdy kdo kdy trochu vic
> pracoval s MACem tak se tomu musi smat.

Ale pokud jste četl tento thread od začátku, já Linuxu vůbec nenadržoval, já
jsem jej jen obhajoval jako stabilní systém, neboť panem Wekem byl označen
jako možný zdroj nestability počítače a já s jeho názorem nesouhlasil, toť
vše :-). Těch 500 dní jsem uváděl jen jako příklad, že Linux je opravdu
stabilní. Jde ovšem o server. Na pracovních stanicích bývá uptime nižší, neboť
tam se občas např. upgraduje jádro či nějaké jiné citlivé komponenty (glibc),
které si ten reboot vynutí.

> snehulak

S přáním hezkého dne
   Pavel Troller