Re: Kvíz na víkend - dvojlinka okolo zeměkoule:-)

Tony Malecký tony@malecky.cz
Pondělí Únor 18 05:54:56 CET 2008

Jo sorry, samozrejme jsem se preklepl...
Nicmene chtel jsem tim rici ze ve smeru valcovani je ta roztaznost podstatne
mensi nez tabulkova..

Tony OK1HMA

----- Original Message -----
From: "Petr Simek" <psimek@jcu.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, February 17, 2008 7:37 PM
Subject: Re: Kvíz na víkend - dvojlinka okolo zeměkoule:-)

On Sun, 17 Feb 2008, Tony Malecký wrote:

> Otazku kolejnic z Prahy nekam o delce 100km jsme s kolegou taky řešili.
>
> Pri roztaznosti oceli 1mm/m pri zmene o 1 stupen celsia vychazi ze 100km
> usek se zkrati/prodlouzi pri rozdilu teplot 0/30 o 300m

No jestli dobre pocitam tak 1 * 100000 * 30 = 3000000mm = 3km

> Je jasne ze neco zvladnou oblouky ktere popojedou. Ale prece jen 300m jsme
> neverili ze se na ten usek vejde...

Nicmene podle tabulek ma zelezo roztaznost 12um na metr a Kelvin, takze
vyse uvedene roztahovani vychazi na 36 metru . Pokud (jak tu nekdo psal)
se jeste neco vylepsi podelnym valcovanim a neco take vyrovna roztahovani
a smrstovani podkladu, nevidel bych to tak tragicky..