Pro zajimavost LCD, ktere dojde az casem

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Únor 17 22:26:31 CET 2008

> Este som nepocul o tom ze by sa IO vyrabali tak aby "difuzia nehomogenit a lokalnych necistot" vylepsovala casom parametre. Cela historia vyroby IO nie je o nicom inom ako o snahe zbavit sa "difuzie nehomogenit a lokalnych necistot". K "stabilizacii" servera sa neviem vyjadrit, i ked tazko vylucit ze tam nenastala "difuzia nehomogenit a lokalnych necistot", ale v spominanom linuxe... ;-)

Zdravím,
  ano, vím, kolega wek opravdu nevynechá jedinou možnost, aby si nerýpnul do
Linuxu, když je příležitost :-). Ale mohu jej v tomto případě ubezpečit, že
zrovna Linux poskytuje, na rozdíl od jiných operačních systémů, extrémně
detailní diagnostiku hardwarových problémů. Pokud není crash tak tvrdý, že
se jádro zastaví (např. v důsledku zamrzlé transakce na sběrnici), většinou
vypíše, co se mu nelíbí, počínajíc dumpem registrů příslušného obvodu přes
např. MCE registry CPU, konče indikací přehřátí klíčových komponent atd.
A pokud vám např. gcc na stroji segfaultuje při kompilaci, tak prostě
_víte_, že není v pořádku RAM, neboť prostě na zdravém systému to gcc nedělá,
a to zvláště ne tak, že kompilace selže, ale když ji pustíte znovu, tak
popojede a pak selže o kousek dál.
  Mimochodem, je mi velice líto, že musím stěhovat tenhle server:
root@sinux:~# uptime
 22:21:23 up 495 days, 15:25,  1 user,  load average: 0.25, 0.19, 0.11
495 dní chodu... A musím změnit telehouse :-(. Jen skromná otázka do pléna:
vydržely vám někdy windows běžet 495 dní bez rebootu :-) ? Ne, opravdu,
Linux nemusí ledaskomu vyhovovat z mnoha důvodů, ale zrovna co stability
se týče, to si nerýpejte, protože dáváte najevo jedině svou neznalost :-).
A mimochodem, znám pár profíků, kteří opravují PC, sami jedou tvrdě ve windows,
ale na diagnostiku problémů si bootují Linux z CD.
   S pozdravem Pavel Troller