Pro zajimavost LCD, ktere dojde az casem

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Neděle Únor 17 20:46:10 CET 2008

To není neobvyklý jev a nastává u jakéhokoli integrovaného obvodu (což TFT
panel také je). Zbaví se ho člověk při zahořovacím procesu, někdy však tento
proces trvá až několik měsíců (2..4). Před časem jsem dostal nový server
IBM, který však sotva opustil výrobní linku (podle datumů na švábech).
Neskutečně nestabilní, nahodilé tuhnutí, restarty (je tam linux), asi po 2
měsících  přestal a jede doteď (s původním linuxem).

Kdysi dávno se to tady probíralo, i z technologického hlediska. Jde o difuzi
nehomogenit a lokálních nečistot, které způsobí odlišné parametry
polovodičového prvku.

----- Original Message -----
From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>

Rozflakal jsme si LCD v notebooku 17", protoze EU ceny jsou docela mimo
objednal jsem si novy panel v USA. Celou dobu jsem se modlil, aby na LCD
nebylo vadnych pixelu ci subpixelu. Panel dorazil a pri prvnim zapluti ma me
skoro uprostred cerne plochy svitily dva cervene subpixely, me namichnuti
neznalo mezi,  neni to podle normy reklamovatelne. V prubehu dvou dnu se v
blizkosti techto cervenych subbixelu objevili dva zelene subpixely, pri
zatlaceni na LCD v oblasti vadnych supbixelu zelene zmizely, cervene vsak
sviti porad.
Nejzajimavejsi vec nastala po cca 14 dnech kdy zniceho nic oba cervene
subpixely zmizely a panel je nyni bez vad, asi se pocita s tim, ze panel
dojde u zakaznika.

http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2