stabilizace 6V-5V

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Neděle Únor 17 17:24:44 CET 2008

Ted jsem spichl na stole jednoduchy pulsni zdrojik s MC34063A, umi
snizovat i zvysovat. Na 3 NiCd clanky v pohode dava 5V, jel jsem az do
16V a stale na vystupu 5V, rozdil na vystupu mezi nejnizsim a nejvyssim
napetim v celem zkousenem rozsahu napajeni bez zateze 3mV. Nic se
nehreje, tvari se to spokojene. Do zkratu mi to davalo neco malo pres
500mA pri tech 3 NiCd clancich, coz je ale dano pouzitym odporem na
miste Rsc (odpor, na nemz se hlida prekroceni proudu) a to z duvodu, ze
jsem potreboval nejaky externi PNP tranzistor a BC327-40 (vzal jsem co
dum dal), toho zas tak moc ohledne proudu nesnese a sel tam s tim, ze tu
chvili pro ten pokus prezije, i kdyz to trochu potrapim ;).

Vsechny soucastky vcetne indukcnosti (DPU150A1 za 24Kc) pochazeji z GME,
nic zvlastniho co by se nedalo bezne koupit na tom neni. Soucastek asi
tak za 50Kc (odhad). Jako vzdycky se ukazuje, ze staci jen chtit. Na
schematu neni nic zvlastniho, je vzato jak zde nekdo uvedl:
http://www.onsemi.com/pub/Collateral/AN920-D.PDF
strana 18, 9k1 jsem nahradil 3k9 (pro 5V na vystupu), Rbe nahradil 1k,
Rb 330R, Q1 BC327-40, indukcnost DPU150A1, Rsc paralelne 2x 1R, kodan na
vstupu 220M/50V low ESR, Co 1800M/10V low ESR (oba ty kodany zhruba po
5Kc v kusovce v GME), diody SB160, Ct 470p.

Jak uz jsem psal, ten BC327-40 neni idealni (ale co se da v nedeli
koupit, ze), chtelo by to radeji tranzistor pro vetsi proud a vhodne
upravit Rb a Rbe podle nej, ale berte to co pisu jen jako vychozi bod,
od kud se odpichnout.

Muzeme snad pro nekoho udelat jeste neco vic ? No a ted uz se muzeme
zase hadat a spickovat ;))).

--
Jiri Bezstarosti