stabilizace 6V-5V

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Sobota Únor 16 17:27:01 CET 2008

Jo, takhle to byva, mam stejnou zkusenost.

Abychom take trochu neco resili, tady je link na takovou ptakovinu,
kterou jsem uz sem kdysi nejspis posilal.
http://www.bezstarosti.cz/c2/ap/acu_power.gif

Jde o to, ze akumulator se dobiji trvalym malym proudem pres odpor,
pokud je pripojeno napajeni. Pokud ne, zivi to akumulator. Kdyz padne
napeti pod uroven danou hodnotami tech odporu, napajene zarizeni se
odpoji. Kdyz je dostatecne, pripoji se. Protoze je zavedena hystereze,
pri dobrem nastaveni by se nemelo stat, ze odpojenim zateze vyroste
napeti na aku natolik, ze by se to opet zapnulo (to ovsem take zavisi na
tom, jaky proud ta zatez bere).

Jasne, neni to nic super, nebude to nijak superpresne, ale aku se
nevybije pod urcitou uroven a odpojovat zatez se da na takovem napeti,
aby stabilizator urcite jeste stabilizoval. Ano, bude to teplotne
zavisle, nebude to zadny superzazrak, ale je to skoro zadarmo a pri
dobrem nastaveni to zaruci, ze zarizeni bud pojede na spravnem napeti a
nebo vubec (tedy ze pokud to jede, ma stabilizator z ceho stabilizovat)
no a ze se treba nevyuzije kapacita aku uplne - kazda legrace neco stoji ;).

Je to navrh starsi, uz ani nevim, kdy jsem to kreslil, ale nasel jsem to
na svem serveru, protoze mi vrtalo hlavou, ze uz jsem neco takoveho
kreslil. Neni to vyzkousene, je to jen ideovy navrh, tak to take tak
prosim berte. Vhodne soucastky by mohl snad mit uplne kazdy.

--
Jiri Bezstarosti