stabilizace 6V-5V

Slavomir Tomascik hw_tomascik@credit.t-com.sk
Pátek Únor 15 21:20:20 CET 2008

Nazdar,

> jano ono to nie je len o mladosti a blbosti... Stava sa to aj u
> profesionalnych firiem (mozno preto ze zamestnali mladeho programatora a
> nikto to po nom nekontroloval :-)). Poviem priklad od nas - objednali
> sme vyvoj a vyrobu zdrojov 15kV/20A pre elektronkove zosilnovace.
> Vystupne napatie sa zadava bud analogovym vstupom alebo po seriovej linke.
> Vsetko fungovalo az kym po seriovej linke nedosli zle data - poziadavok
> na nastavenie napatia 99kV. Co si myslis co urobil zdroj? Snazil sa
> vyrobit 99kV... V specifikacii taka zakladna poziadavka nereagovat na
> [...]

ale to je jednoznacne chyba v specifikacii, ked nieje definovane
ako a ci vobec sa ma reagovat na chybne vstupy a co su chybne
vstupy. Na druhej strane, rozumny programator by sa asi mal sam
na to pytat. Zase ale dotycny programator nemusel vobec mat
prehlad o celom systeme, a dostal za ulohu vybudovat si nieco na
svojom piesocku. Viem si celkom zivo predstavit ake zadanie
dostal ten programator - na vstup ti pride retazec, preved ho na
cislo a na PWM nam urob napetie - to cislo krat x :-)

Slavo T.