OT: Jak se dobrat verejne adresy kdyz je provider kr...n

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Únor 15 11:08:18 CET 2008

On Fri, 15 Feb 2008, HW CNCnet.info wrote:

> [...]
> stránkách
> http://www.mojeip.info, pokud se na ně podíváte z IP, na které byla
> veřejná IP
> adresa nastavena.
> Ve Vašem počítači se nic nemění, nastavení veřejné IP adresy je
> realizováno na
> našich routerech.
> *****************************************************************
> Vim, ze to je svinarna a s verejnou IP to nemam nic spolecneho, ale
> nemam moc co jineho na vyber - spolehlive 2Mb v divocine jinde nesezenu.

Ono to nemusi byt svinarna. Provider to ma zrejme resene tak ze udela
NAT mezi verejnou a privat IP na nejakem svem hranicnim routeru, takze
vy bude mit privatni IP v siti providera ale navenek budete vystupovat
pod tou verejnou IP.

>   Psal jsem jim at mi tu adresu laskave napisou nebot to pripojeni je
> 40km od meho bydliste a nechci tam jet jen kvuli tomu.

Zrejme je pro ne obtizna komunikace technik-prodejce takze si udelali
stranku kde si tu verejnou IP nakonec zjistite :-) S vasim pripadem se
jaksi nepocita. Mimochodem - to by se taky mohlo stat ze Vam tu verejnou
IP muzou nekdy v budoucnu vymenit za jinou kdyz ji nemate nikde
specifikovanou. Koneckoncu verejne jako verejna ne  ?

> Nez se uraci zareagovat nevite nekdo jak se te IP dobrat zvenku? Mam
> obavu, ze to mozna asi ani nepujde nebot koncim na serverech Starnetu,
> ktere delaji preklad do vnitrni site, kde jsou pripojeni klienti.
>
> Jedine co jsem vystoural je, ze vidim odkud mi chodi data:
>   vicek-radek.nonstoponline.com coz me vraci na tuto IP: 62.240.182.162
> nicmene ta IP je server Starnetu

To vypada ze to bud zatim nezaclo fungovat nebo muze byt take nutny restart
routeru - jestli to prideluji pres dhcp mozna maji tyhle abonenty verejnych
IP na jinych skupinach privatnich IP. V tom pripade asi nema smysl delat
nejaky scan verejnych IP providera na port 8080 kde ta Vase stanice mozna
posloucha.

> Mate nekdo nejaky napad?

Je hezke pocasi na vylet ne ?