Napajeni LEDek

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Čtvrtek Únor 14 12:13:37 CET 2008

> > Fyzika ze zakladni skoly :)).
> > On je rozdil mezi ucinosti a vykonem.
>
> Tak me tedy pouc, co pocitam spatne.

Jak uz tady padlo, nejedna se o ucinost, ale o ztraty (moje chyba).

> Cimz se zadna ucinnost te vetve nezvysi.

> Cimz se zadna ucinnost te vetve nezvysi.

Hmm, to je pro mne celkem novinka.
PS: Ztraty rostou s kvadratem proudu.
Neco jineho je 10mA a neco jineho jsou stovky LED (jak byl puvodni dotaz)
s celkovym proudem v desitkach amperu, tam jsou jiz ztraty jak na vedeni,
tak na prvcim velmi vyznamne.

> O vedeni nebyla rec. Takze on tedy, kdyz tvrdil 5x vyssi
> ucinnost, pocital s vedenim 2 km? Prosimte...

Aha, ja si porad myslel, ze vn a vvn jsou prave pro zvyseni ucinosti.
Mimichodem, tohle se pouziva i pri vedeni napajeni v PC (proto jsou
menice tesne u CPU a ne ve zdroji a napaji se 12V a ne 5V prave
pro zviseni ucinosti).

> stepdown menic
>
> To je jedno, co bys pouzil, tady jde o 5x vyssi ucinnost. Mas
> nejaka konkretni cisla pro 5x vyssi ucinnost pri zarazeni 5
> LED seriove oproti 5 LED paralelne?

Jak jsem psal vise, jedna se o ztraty.

	Slavek