Napajeni LEDek

jan kuba honza.kuba@gmail.com
Čtvrtek Únor 14 10:38:40 CET 2008

2008/2/14, Pavel Novotný <novotny.pp@atlas.cz>:

> Moc to nesleduji, ale rekl bych, ze se tak trochu pocita s faktem, ze
> napeti
> zdroje bude umerne napeti spotřebiče

No to ano, ale v te uvaze , kdy se zameni jedna led s jednim stabilizatorem
za 5x led v serii se snad pocitalo s ostatnimi podminkami stejnymi - tedy i
s napajecim napetim.Alespon to nikdo neuvadel.  Pokud ne, pak tedy nebyla na
miste ani uvaha o ucinnosti, protoze ta *predevsim *vychazi z pouziteho
napajeciho napeti. Pokud budu pro obe verze uvazovat jine  ( presne) napeti
( umerne k poctu LED ), tak by pak i ten zdroj proudu s LM byl zbytecny  a
stacilo tam nechat jen maly odpor.

tzn. 1LED zdroj ~5V 5LED zdroj 20V. To bych tu 1LED mohl rovnou napajet pred
> odpor z 230 ci 20kV a brecet jak zalostnou to ma ucinnost :-)

Prave proto mi pripada blbost mluvit o ucinnosti, kdyz nikdo nezohlednil
celkove napajeci napeti a vesele se pocita s minimalnim ubytkem na
stabilizatoru v kazdem pripade .