Napajeni LEDek

Pajpach pajpach@katedrala.net
Čtvrtek Únor 14 10:09:00 CET 2008

No jeste by slo pouzit neco pro tyto ucely primo konstruovane. Step UP menic
pro buzeni serie bilych led: TPS61081. V datasheetu je i krasne podrobne
nakresleno i s vypocty jak to funguje jako zdroj proudu. Max. Vystupni
napeti ma tusim 26V, to by melo stacit pro cca 7 diod v serii, je mozne i
serioparalelni zapojeni (ja na nem mam povesenych 50 obyc diod a kazdou
krmim 50mA) Je docela odolny, funguje mi v nekolika exemplarich (7) na prvni
zapojeni. Ucinnost slusna, topi min nez ty LEDky :-)
Pokud z nejakeho duvodu je potreba precizni rizeni proudu pro kazdy sloupec
diod zvlast (muj pripad) tak bych hledal neco typu TLC5923 (16x rizeni
proudu LED kazdy vystup nastavitelny pres SPI zvlast.) navic umi reportovat
prehrati a zkrat/rozpojeni nejakeho vystupu. Tento ale ma dost problem s
chlazenim, protoze dost topi. Pri 10x 20mA i s odvodem tepla do DPS pres
thermal pad ma cca 60st. Mozna by pomohlo pouzit vetsi pouzdro (ja ma ten
maly ctverecek) nebo nalepit malinky chladic jako se pouziva na RAM pameti
do PC. to jsem nezkousel...

S pozdravem
Pajpach

----- Original Message -----
From: "Jan Babjak" <babjak@gmail.com>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, February 13, 2008 5:39 PM
Subject: Napajeni LEDek

Dobry den,

  Pokousim se navrhnout napajeni vysocesvitivich LED diod (pri 5V maji brat
100mA kazda) tak aby jich bylo mozno napajet takto treba nekolik stovek
(pocet kusu neni predem znam) s pozadavkem na pokud mozno stejnou svitivost
kazde diody. Kdybych chtel napajet jednu LEDku tak na to jdu pres proudovy
zdroj pomoci LM317 (viz minipriloha) s tim ze Rs bude 12R (0.5W). Todle by
teoreticky fungovat melo. Kdyz jich budu chtit takto napajet stovky, tak me
napadlo, ze proste zestonasobim uvedene schema a bude vystarano (viz. :
http://images.babjak.cz/led.gif ) Financni narocnost ani spotreba neni
problem. Teoreticky by to taky mělo fungovat ale prijde mi to malo
"elegantni". Nejde to nahodou i nejak jinak?

S pozdravem Jan Babjak, Bohumin