Napajeni LEDek

Jan Babjak babjak@gmail.com
Středa Únor 13 18:12:04 CET 2008

Dekuji za reakci. To me taky napadlo, ale jestli dobre chapu datasheet
prislusne LEDky, tak se napaji 5V (Reverse Voltage) takze pri seriovem
razeni bych se dostal do pomerne vysokých napeti (stovky voltu) coz by asi
byl problem. No a seriove to radit po nejakých skupinach by sice taky slo
ale aby se to dalo napajet pomoci te LM317 tak bych jich bylo v te jedne
seriove vetvi tak pet coz uz mi prijde skoro na stejno jako jedna (co se
tyce elegantnosti) a problem s pozadavkem na stejnou svitivost jednotlivych
LEDek by se zmenil na problem stejne svitivosti jednotlivych vetvi. A dalsi
problem vidim v tom, ze si nejsem jisty jestli se daji sehnat tak male
odpory pro pet LEDek mi vychází Rs = 2.5R (pri proudu 0,5A). Ale jestli v
tom neni zadny problem, tak by to mozna stalo za zvazeni.

JB

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Rollfree
Sent: Wednesday, February 13, 2008 5:58 PM
To: HW-news
Subject: Re: Napajeni LEDek

A to neni mozne je radit seriove ?
Nebo mi neco zasadniho uniklo ?

rollfree

*************************************

Dobry den,

  Pokousim se navrhnout napajeni vysocesvitivich LED diod (pri 5V maji brat
100mA kazda) tak aby jich bylo mozno napajet takto treba nekolik stovek
(pocet kusu neni predem znam) s pozadavkem na pokud mozno stejnou svitivost
kazde diody. Kdybych chtel napajet jednu LEDku tak na to jdu pres proudovy
zdroj pomoci LM317 (viz minipriloha) s tim ze Rs bude 12R (0.5W). Todle by
teoreticky fungovat melo. Kdyz jich budu chtit takto napajet stovky, tak me
napadlo, ze proste zestonasobim uvedene schema a bude vystarano (viz. :
http://images.babjak.cz/led.gif ) Financni narocnost ani spotreba neni
problem. Teoreticky by to taky mělo fungovat ale prijde mi to malo
"elegantni". Nejde to nahodou i nejak jinak?

S pozdravem Jan Babjak, Bohumin