kradene auto a zaznam z kamery

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Únor 13 07:24:03 CET 2008

> Možná by prostě stačilo nějak upravit mobil, aby v případě delší ztráty
> signálu dost výrazně zvýšil svůj vysílací výkon. Rušičky často fungují jenom
> tak, že mobil zaruší, aby nemohl komunikovat s BTS, ale třeba probíhající
> hovor už přerušit nedokáží. Takže nečekaný zvýšení výkonu klidně i nad
> životnost mobilu by mohlo být pro zloděje docela překvápko. Určitě je lepší
> zničený mobil za pár tisícovek, než přijít o auto.

Zdravím,
  obávám se, že tato úvaha není správná. Lokální rušička zloděje totiž zaruší
příjem signálu sítě mobilem, nikoliv jím vysílaný signál na BTS. A v momentě,
kdy mobil ztratí signál, prostě _nemůže_ začít vysílat žádným výkonem, neboť
aby mohl vysílat, musí být rámcově zasynchronizovaný na multiplex BTS a to je
právě to, čemu je tím zarušením zabráněno. Řekl bych, že proti lokální rušičce
příjmu GSM není rozumná obrana, jedině právě např. WiFi nebo třeba i bluetooth
(to auto by mohlo např. začít těžce bluejackovat a každému, koho uvidí,
posílat vizitku s textem "Jsem ukradené auto SPZ xxxxxx, prosím informujte
policii..."
  S pozdravem Pavel Troller