ADE7763 Eval board - nejak tomu nerozumin?

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Pondělí Únor 11 19:55:51 CET 2008

Tak teraz to skusim vysvetlit inak.

Ten shunt z manganu mas na NULAKU, teda N-ku. Prud predsa tecie L-N.
Pokial je vsetko v poriadku, tak prud v L a N vodici je rovnaky, akurat
maju ine znamienka.
Na tom N mas potencial cca. 0V. Problem dvoch "zemi" je akurat vtedy, ak
tam mas dlhe privodne vodice a velku slucku. Ale ak to budes riesit takto:

o   spotrebic   o
|                      |
|                     +---------
|                   Shunt           prudovy vstup
|                     +---------
|                      |
|                     +---------
|                      |                napatovy vstup
+ -----------------------
|                      |
+-----TR-----+   -> napajaci transformator tvojej elektroniky
|                      |
|                      |
L                   N

tak si myslim, ze by to malo byt o.k. Jedine, spojenie medzi TR a
referencnymi odbockami na N vodici by mali byt co najkratsie,  kvoli
rozdielom v potencialoch. A potom sa tam davaju este kondy na vyrovnanie
pripadnych prudov a potencialov. Ale to Ti uz poradi nejaky chlapik zo
skusobne. Pripadne rozober si nejaky odpaleny PC zdroj, pozri sa tam,
ako sa to riesi a zacni si kreslit. A nezabudni na prepatove ochrany.

Ak si myslis, ze tam mam chybu, tak daj vediet, rad sa zase nieco nove
naucim.

A.