Vzduchove trafo Was: Propeller

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Neděle Únor 10 23:21:47 CET 2008

Ano, napajam to z 5V cele. Aj budenie, aj napatie pre vykonovu cast
primaru. Pri hybani napajacim napatim v medziach HCT sa vystupny vykon
dost meni (samozrejme aj prikon :-). Pocitam, ze ked doladim suciastky
a budem moct ist s napajanim vyssie, bude to schopne dodat potrebny
vykon (ratam cca 150mA pri 5V na sekundari).

UC3845 momentalne nemam, skor som uvazoval riadenie z AVR, asi ATmega88
(bude pouzity tak ci tak, kvoli riadeniu motora z HDD). Pouzijem fast
PWM, najvyssia frekvencia je f_xtal/256, takze cca 40kHz pri 10MHz
krystali, preto aj teraz skusam pri 40kHz. Krystalom mozem ist az do
20MHz, takze sa bude dat poskusat do 80kHz, len momentalne nemam
urobenu kalkulaciu frekvencii vzhladom na ten HDD motor, preto beriem
stred. Striedu PWM doladim pokusmi :-). Na budenie teda pouzijem nejaky
tranzistorovy push/pull budic.

Opytal som sa na to rekuperacne vinutie, ako presne sa zapaja, lebo
google mi nehodil ziadne spravne odkazy, mozno to inac pomenuvaju...
Ratam, ze je to vinutie na primarnej strane, jednym koncom spojene so
sucasnym vinutim a druhym koncom cez schottkyho diodu pripojene na
druhy koniec sucasneho vinutia. Je to tak? Pripadne ak by ste mi mohli
napisat orientaciu vinutia voci primarnemu a orientraciu diody (tu by
som si snad odvodil, ale ak mozte..)

Dakujem.

miro

Looking for last minute shopping deals?