Rozvod tlakoveho vzduchu ?

Jiri Polasek jurp@volny.cz
Sobota Únor 9 21:44:19 CET 2008

Tož dobrá. Ať se ostatní zasmějou.
Následuje znění odpovědi.
//
Pár fotek jsem dal sem (~12MB):
http://rapidshare.com/files/90147129/Kompresor.zip

Postupná modernizace probíhala v průběhu 1.5-2let.
Původní kompresor byl bezolejový písťák s hlučností cca 95dB.
Postupně po ruzných úpravách a změnách jsem dospěl do
'konečného' stádia':
-ledničkový kompresor s vyměněným olejem a malými filtry nasávaného
vzduchu (FESTO tlumiče hluku-co šuple dalo)
-vývod Cu trubkou, která funguje jako chladič tlakového vzduchu
-FESTO mikrofiltr 0.01um pro záchyt oleje a vody
-odbočka na odfukový ventil (co šuple dalo)
-zmiňovaný zpětný ventil Stasto
-vývod do vzdušníku přes původní zpětný ventil se zaslepeným
původním odfukem do tlakového spínače.
Důvod-ledničkový kompresor (ten můj) má malý průtok vzduchu,
který nestihl přepnout odfoukávací ventil v tlakovém spínači
-výstupní armatura část vysoký tlak:pojistný ventil, manometr, tlakový spínač
se zaslepeným odfukem, přívod ze vzdušníku, vývod do redukčního ventilu
-výstupní armatura část nízký tlak: přívod z redukčáku, rychlospojka
-pomocná šroubení-směs Stasta a Festa

U ledničkového kompresoru jsem neměl rozběhové relé, takže bokem
mám v krabičce relé které po krátký čas připíná rozběhové vinutí přes
rozběhový kondenzátor. Relé napájí malý spínaný zásuvkový zdroj, který
zároveň spíná odfukový ventil, a napájí malý ventilátor ofukující výstupní
Cu trubku a samotné tělo kompresoru. Spínaný zdroj je tam proto, že
svou funkcí zpožděného startu (cca 1sec) mi ušetřil časové relé.
I při dlouhodobém chodu, je kompresor studený.
Hlavně mi teď nedělá problém pustit ho klidně i po 21hod.
A to bydlím v paneláku.
Toť v kostce vše.
//
JURP