Vzduchove trafo Was: Propeller

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Únor 8 01:53:03 CET 2008

Trosku som sa pohral s otestovanim vzduchoveho trafa, ci je vobec
schodne takto uvazovat pre buduci propeller.

Na primarnej strane je cievka (25z) spinana MOSFETom BUZ11 z + zdroja
oproti zemi. Hradlo MOSFETu je budene z generatora cez 74HCT14, ktory
zostrmi hrany. Este hned za zdroj som zaradil "vyrovnavaci filter" low
ESR elyt o zem - schottky - low ESR elyt o zem, aby som mohol merat
strednu hodnotu vstupneho prudu.

Sekundarna strana je tvorena cievkou (30z) - graetz zo schottkyho diod
- low ESR elyt a zataz (momentalne biele LED cez odpor).

Fotky som dal tu:
http://www.za.gaya.sk/~sinkom/konstrukcie/VzduchoveTrafo/

Prve 2 ukazuju, ze energia ide naozaj vzduchom.. ehm co kecam, eterom!
Na dalsich je sekundarna cievka vlozena priamo do primarnej (najvyssia
ucinnost) a pohlad je globalnejsi.

Ucinnost som nameral cca 20%, co vobec nie je zle.
Vstupna strana 4.8V/350mA; vystupna 7.0V/50mA pri 40kHz.

Vlozenim polovice hrncekoveho jadra do stredu cievok sa ucinnost
zdvihla na cca 25%.

miro

PS: vsetko je to nabastlene narychlo, tak prosim nekritizovat
prevedenie :-)

Be a better friend, newshound, and
know-it-all with Yahoo! Mobile.  Try it now.  http://mobile.yahoo.com/;_ylt=Ahu06i62sR8HDtDypao8Wcj9tAcJ