O com doparoma ten XML chce byt, Was: Konfigurator - prosim o komentar

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Únor 6 21:25:00 CET 2008

Dakujem vsetkym za odpoved, pokusim sa to nejako stravit.

Niekolko odpovedi bez ladu a skladu:

- ten xml subor o ktorom sa bavime, ma byt konfiguracnym suborom pre program, ktory na zaklade nejakych vstupov od uzivatela vygeneruje casti kodu pre nejaky mikrokontroler, najma v suvislosti s periferiami. Tento program bude bezat na PC, takze zlozitost xml nevadi. Konfigurivatelny preto, aby si ktokolvek mohol napisat konfig a tak pouzit to na akykolvek mcu.

- medzisubor je preto, lebo cely soft je rozdeleny na 2 casti: prva je klikoidno-oknoidna a ma sa pouzit na zaciatku, ked clovek o danom mcu vie este malo. Vysledkom je textovy medzisubor, ktory sa da archivovovat spolu so zdrojakmi, da sa pouzit na znovuspustenie prvej casti, ak treba este nieco doklikat. Ale medzisubor by sa mal dat editovat aj rucne - napr. ak clovek si to rozmysli a miesto 5ms prerusenia od timera chce mat 10ms, nemusi ist spat do klikoidu, len upravi medzisubor. Finalny zdrojak je generovany druhou castou softu, znova to poskytuje moznost mat jeden medzisubor pre rozne prekladace.

- kedze nie som PC programator a kedze toto ma byt pre mna zabava, nebudem zacinat s .net a spol., ale dakujem za pripomienku; ak by toto dakedy bolo treba pre obzivu, spomeniem si.

- podobny argument vedie aj k tomu ze si za jeden vecer napisem zrejme hruby a nedokonaly citac xml (lebo pre taky paskvil je slovo parser asi neprimerane) sam, nez by som mal skumat nejake mamutie kniznice, notabene objektove , co sa mi ako staremu proceduralistovi prieci. Nevidim pre tento ucel zasadnejsi nedostatok v tom, ze to neude skumat vsetky nuancy ktore norma predpisuje.

- znova preto aby to bol fun a nie trapenie: nebudem sa nijako aktivne snazit o multiplatformovost v zmysle ze to nebudem aktivne sa snazit prelozit na Linux  apod., ale sa budem snazit vyhnut comukolvek co by ma priamo priviazalo k Win. Nastroj2 je napr. jasne commandline, takze nie je pricina preco by nemohol chodit trebars aj pod DOSom.

Este raz dakujem vsetkym za vysvetlenia, namety a inspiraciu!

wek