O com doparoma ten XML chce byt, Was: Konfigurator - prosim o komentar

oja ondrej.janovsky@alarex.cz
Středa Únor 6 08:54:41 CET 2008

a. Hodne parseru je FREE, napriklad pro JAVU jich je prehrsel. Od
slozitych DOM, ktere umi i validaci, az po jednoduche typu SAX. Pokud
tedy nenajdes pro Pascal, pak doporucuji sahnout po nejake free
implementaci SAX parseru pro JAVU a prepsat si to do Pascalu.
SAX jednoduse cte XML souubor a pro kazdou nactenou znacku nebo obsah
znacky vyvola udalost (metodu ci proceduru), kde si ji uz zpracujes
podle potreby.

Napsat si vlastni parser je mozne, sam jsem neco takoveho musel udelat
pred lety pro aplikace v mobilnich telefonech. Dnes uz je ale na
internetu dost hotovych, vhodnych pro inspiraci.

XML validatory jsou i jako WEB stranky, treba http://www.validome.org/xml/

Mam tu na stole peknou knihu, Nakladetelství KOPP, Pavel Herout, Java a
XML ... prvních 130 stran má informační hodnotu bez ohledu na tvůj
progr. jazyk . Je to pekne vysvetlene, DTD, XSD atp. vcetne typu parseru.

A na http://www.kosek.cz/xml/ jsou stranky jednoho ceskeho guru pres XML .

Oja